RETURNERING OG KLAGER

REKLAMERE EN VARE

Gardenstore anbefaler, at Kunden altid tjekker varen ved levering for at sikre, at den er korrekt og fejlfri. Ved reklamation skal Kunden kontakte Gardenstore via (kontakt os) og oplyse ordrenummer og årsag til reklamationen. Herefter aftaler Kunden med Gardenstore, hvordan returnering og erstatning skal håndteres. Ved godkendt reklamation får Kunden refunderet eventuel returforsendelse.

FORTRYDELSESRET / ÅBENT KØB OG RETUR

Din fortrydelsesret (fortrydelsesfristen) er gyldig i 30 dage. Fortrydelsesfristen begynder den dag, du modtog varen. Du som kunde betaler altid for returfragten. Ønsker du at sende varer retur, skal du altid kontakte os inden varerne sendes. Kunden har 2 års reklamationsret i henhold til forbrugerkøbeloven. For at fortrydelsesretten kan gælde, skal varen kunne sælges som ny og varen og original emballage returneres i væsentlig uændret stand. Du har ingen fortrydelsesret, hvis det på grund af dets art ikke kan returneres. Det betyder fx, at hvis aftalen gælder for et fremstillet produkt, der er oprettet på bestilling af Kunden, gælder fortrydelsesretten ikke. Kunden har dog ret til at bytte og klage. Du er forpligtet til at opbevare varen i lige så god stand, som da du modtog den. Produktet skal være i salgbar stand med en ubeskadiget original emballage.

Gardenstore refunderer det, som Kunden har betalt for produktet, hurtigst muligt eller senest inden for 30 dage fra den dag, vi har modtaget varen eller, hvis det er en ydelse, meddelelsen om, at du har fortrudt. Du skal selv betale returomkostningerne, når du returnerer varen. Vi betaler altid returomkostningerne for tilbagesendelse af såkaldte erstatningsvarer. Ved returnering af en del af en ordre refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Tilbagebetaling af varen skal ske hurtigst muligt eller senest 30 dage fra den dag, hvor Gardenstore modtog returneringen. Returomkostningen betales af Kunden. Returneringen skal sendes med erhvervspakke til den adresse, hvor Kunden og Havebutikken.

Returfragt omkostninger


Pakkevægt 0-10kg: 99kr
Pakkevægt 11-20kg: 199kr
Pakkevægt 21-35 kg: 349kr
Pakkevægt 36-100 kg: 599kr
Pakkevægt over 100 kg og massegods *: 1499kr
*Pakker med en længde på mere end 3 meter (f.eks. møbelgrupper, rideplæneklippere og trampoliner)

For alle pakker, der ikke hentes ud fra et ombud eller at hjemmeleveringen ikke kan gennemføres, forbeholder vi os retten til at opkræve omkostninger for returforsendelse, ekspeditionsgebyr og ekspeditionsgebyr, i øjeblikket:


Pakkevægt 0-10kg: 149kr
Pakkevægt 11-20kg: 249kr
Pakkevægt 21-35 kg: 399kr
Pakkevægt 36-100 kg: 499kr
Pakkevægt over 100 kg og massegods *: 1499kr

TRANSPORTSKADER

Du som kunde er ikke ansvarlig for begivenheder, der opstår før du modtager din pakke, såsom transportskader eller bortkommet gods. For at der skal betales fuld erstatning ved transportskader, er det dog vigtigt, at du tjekker emballagen nøje, når du modtager din levering. Hvis leveringen skulle være beskadiget på nogen måde, er det vigtigt, at du fotograferer pakken inde og ude og melder transportskaden til os. Smid ikke emballagen ud, før vi har svaret, at vi har modtaget det materiale, vi skal bruge for at anmelde transportskaden. Reklamation af transportskader skal ske hurtigst muligt, dog senest inden for 5 hverdage fra leveringstidspunktet. Du anmelder transportskader ved at sende en mail til kundeservice@gardenstore.

Copyright © 2022 Garden Store. All rights reserved.