HANDELSBETINGELSER

GENERELT

Disse handelsbetingelser gælder når du som kunde ("Kunden") lægger en ordre via www.gardenstore.se og relaterede sider ("Hjemmesiden"). Hjemmesiden drives af GardenStore Nordic AB org.nr 559055-4597. ("Gardentore") Aftale indgåes mellem Kunden og Gardenstore.

KØB OG PRISER

Alle varer hos Gardenstore er angivet inklusive moms. Du finder den samlede pris for hele din ordre inklusive fragt i indkøbskurven. I samarbejde med Klarna tilbyder vi fakturabetaling, delbetaling, kreditkort betaling og direkte betaling. Fakturaen udsendes via mail i forbindelse med afsendelse af din ordre. For at fuldføre et køb på vores hjemmeside, skal Kunden godkænde vores vilkår. Godkendelsen sker i forbindelse med købet. Ved at acceptere vilkårene, forpligter Kunden sig til vilkårene i deres helhed, at han har taget del i al forliggende information og accepterer håndteringen af cookies og persondata i overensstemmelse med Gardenstores privatlivspolitik.

GardenStore tager forbehold for fejl i vare og prisoplysninger og forbeholder sig retten til at ændre priser uden forudgående varsel. Oplysningerne omfatter, men er ikke begrænset til, priser, leveringstid, lagerstatus og produkttilgængelighed, produktbeskrivelse og produktbilleder. For ovennævnte situationer forbeholder GardenStore sig ret til at annullere Kundens ordre og refundere ethvert beløb. Gardenstore forbeholder sig endvidere retten til at justere eller afvise/annullere Kundens ordre efter ordreafgivelse, hvis der f.eks. er leveringshindringer, eller at den tidligere oplyste pris ikke er bevidst fastsat af GardenStore. Disse situationer omfatter, men er ikke begrænset til, om kunden har afgivet forkerte oplysninger på hjemmesiden, eller til Gardenstore via telefon eller e-mail. GardenStore forbeholder sig endvidere ret til at annullere en afgivet ordre på grund af leveringsforsinkelser eller prisstigninger hos leverandøren. Såfremt betaling for annulleret ordre allerede er foretaget, refunderer Gardenstore Kunden det fulde beløb hurtigst muligt, dog senest 15 dage efter annulleringen.

Ved samtlige kampagner forbeholder GardenStore sig til slutsalg og det viste produkt kan kun købes af kunden, hvis produktet ikke er udsolgt.

BETALINGER

Alle betalinger på hjemmesiden håndteres af Klarna, Du har som kunde mulighed for at vælge betaling med kort, direktebetaling, faktura eller afbetaling. Erhvervskunder kan kun vælge kort- eller fakturabetaling.Betalingsfristen for faktura gennem Klarna er 14 dage fra det tidspunkt, hvor den bestilte vare forlader Gardenstore. Betales fakturaen ikke rettidigt, tillægges et rykkergebyr fra Klarna på 60 SEK og en morarente på 25,5%. I tilfælde af at du aldrig har handlet via Klarna før, laves der en mikrooplysning på købstidspunktet, for at kontrollere din kreditværdighed. Alle indhentede oplysninger behandles i overensstemmelse med persondataloven.

For at vi kan tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til at dele nogle af dine personoplysninger med Klarna, såsom kontakt- og ordreoplysninger, så Klarna kan vurdere, om du kan få tilbudt deres betalingsmetoder og for at skræddersy betalingsmetoderne for dig.

Mere information om Klarna kan findes her. Brugen af disse oplysninger er reguleret i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas databeskyttelsespolitik.

BESTILLINGER OG LEVERING

Ordrer behandles hurtigst muligt af Gardenstore.

Leveringstid

  • Leveringstiden variere mellem de forskellige produkter på hjemmesiden. Specifik information om leveringstid kan findes under hver artikel og på produktsiden.
  • Ved forsinkelser informerer Gardenstore hurtigst muligt Kunden herom.
  • Angivne leveringstider er omtrentlige og garanteres ikke af Gardenstore. Ved godkendelse af købsbetingelserne er du som kunde opmærksom på, at leveringstid og faktisk levering ikke kan garanteres ved enhver bestilling, og derfor ikke kan være betinget af forsinkelse i henhold til forbrugerkøbeloven. Ved manglende levering eller stor forsinkelse i leveringstid er kunden altid berettiget til tilbagebetaling af eventuelle reserverede eller fratrukne beløb.

Leveringsoplysninger

  • Ved bestilling af varer fra forskellige mærker kan der forkomme flere leveringer.
  • Levering sker til nærmeste ombud eller hjem til Kunden afhængig af vægt og volumen.
  • Hjemleveringer fortages som standard til din grundskel, port eller garageindkørsel.
  • Ved levering til øer uden vejforbindelse afleveres det til fast adresse/nærmeste postudleveringssted/terminal på fastlandet. Kunden skal selv sørge for videre transport

     

Fragt

  • Forsendelsesomkostninger afhænger af produkt og fragtvalg, men vises altid, når oplysningerne udfyldes ved kassen. Forsendelse til visse dele af landet kan være svær at nå afhængigt af tilgængelighed og produktvalg. Nogle adresser i landet kan derfor være umulige for os at levere til. I tilfælde hvor GardenStore ikke kan levere, kontakter vi dig som kunde. Bor du som kunde i en by, ø eller adresse, som GardenStore ikke har mulighed for at levere til, kan leveringen også ske til nærmeste ombud eller terminal.
  • Hvis en kunde annullerer en ordre på et allerede afsendt produkt, er kunden ansvarlig for den ekstra fragtomkostning, som returneringen medfører. Dette gælder også for returnering/annullerede køb.
  • For alle pakker, der ikke indløses hos et ombud eller at hjemmeleveringen ikke kan gennemføres, forbeholder vi os retten til at opkræve omkostninger for returforsendelse, ekspeditionsgebyr og håndteringsgebyr, i øjeblikket:

    • Pakkevægt 0-10kg: 149kr
    • Pakkevægt 11-20kg: 249kr
    • Pakkevægt 21-35 kg: 399kr
    • Pakkevægt 36-100 kg: 499kr
    • Pakkevægt over 100 kg og massegods *: 1499kr

  • På Gardenstore.dk er det kun muligt at bestille og få varer leveret inden for landets grænser (ikke til Grønland og Færøerne).

EJENDOMSRET

Alle produkter forbliver Gardenstores ejendom, indtil fuld betaling er sket. TRANSPORTSKADER Du som kunde er ikke ansvarlig for begivenheder, der opstår før du modtager din pakke, såsom transportskader eller bortkommet gods. For at der skal betales fuld erstatning ved transportskader, er det dog vigtigt, at du tjekker emballagen nøje, når du modtager din levering. Hvis leveringen skulle være beskadiget på nogen måde, er det vigtigt, at du fotograferer pakken inde og ude og melder transportskaden til os. Smid ikke emballagen ud, før vi har svaret, at vi har modtaget det materiale, vi skal bruge for at anmelde transportskaden. Reklamation af transportskader skal ske hurtigst muligt, dog senest inden for 5 hverdage fra leveringstidspunktet. Du anmelder transportskader ved at maile til kundservice@gardenstore.dk.

REKLAMATION

Gardenstore anbefaler, at Kunden altid tjekker varen ved levering for at sikre, at den er korrekt og fejlfri. Kunden har 2 års reklamationsret i henhold til forbrugerkøbeloven. Ved reklamation skal Kunden kontakte Gardenstore via e-mail kundservice@gardenstore.se og oplyse ordrenummer og årsag til reklamationen. Herefter aftaler Kunden med Gardenstore, hvordan returnering og erstatning skal håndteres. Ved godkendt reklamation får Kunden refunderet eventuel returforsendelse. GardenStore refunderer aldrig indirekte omkostninger, medmindre de er udtrykkeligt aftalt med GardenStore, inden omkostningerne opstår. Eksempler på indirekte omkostninger er tabt arbejdsfortjeneste, reparatører og andre omkostninger ved bestilling af en kunde på eget initiativ.

For levende planter gælder begrænset ansvar på grund af, at hver plante er unik og har en levetid. Planten skal være afhentet hurtigt fra leveringsstedet eller modtaget hjem hurtigst muligt. De skal også plantes som anvist og hurtigst muligt for at holde sig i live. Det er kun hvis forsendelsen indeholder forkert plante eller beskadigede planter, at en klage kan blive aktuel. Mindre ændringer i størrelse eller annulleret køb er ikke grundlag for returnering. Ved større størrelsesafvigelser kan eventuel prisjustering ske. Hvis produktet er beskadiget ved leveringen, erstattes det så vidt muligt med et tilsvarende produkt.

PRICERUNNER KØBSGARANTI

Som medlem af PriceRunner er dit køb beskyttet op til 50.000 kroner hvis noget går galt. Denne Købsgaranti er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os. Selvom du ikke allerede er medlem af PriceRunner og er kommet til vores hjemmeside gennem dem, kan dit køb være dækket af Købsgarantien. Det eneste du skal gøre er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter! Tilmeld dig PriceRunners købsgaranti. Der udbetales kun kompensation for indkøbsomkostninger, fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Der ydes ikke kompensation for andre direkte eller indirekte omkostninger, afskrivninger eller indtægtstab. Besøg PriceRunner for en liste over kategorier, der ikke er dækket, og de fulde vilkår for brug for købsgarantien.

Copyright © 2022 Garden Store. All rights reserved.